Maaltijden aanpassen?

Maaltijden aanpassen?

Als je je maaltijden wilt aanpassen zodat ze minder calorieën bevatten, kun je natuurlijk al je ingrediënten afwegen. Dit is alleen een tijdrovende klus die je snel tegen gaat staan. Wil je weten hoe het sneller kan, kook dan op gevoel. Pas de volgende 6 tips toe;

1. Voeg meer groente toe;
Groente leveren weinig calorieën ten opzichte van hun gewicht. Groenten bevatten veel vezels die voor een vol gevoel zorgen.

2. Voeg minder vet toe aan je eten en kies minder vette producten;
Bijvoorbeeld volle zuivelproducten vervangen voor magere producten.

3. Gebruik minder suiker;
Suikerrijke producten bevatten veel calorieën maar geven geen vol gevoel.

4. Kies voor een vezelrijke koolhydraten;
Zoals zilvervliesrijst, volkorenpasta of zoete aardappel. Zorgen voor een vol gevoel en zitten vol met belangrijke voedingsstoffen.

5. Let op de verhoudingen tussen koolhydraten, groente en vlees;
Schep meer groente op vul vervolgens een kwart van je bord met een koolhydratenbron, daarna kan je het andere kwart van je bord vullen met vlees.

6. Let op je kooktechniek;
Kies voor caloriearme kooktechnieken zoals, stomen, koken en grillen in de oven. Hier komen geen bereidingsvetten aan te pas.